tirsdag 17. november 2009

BERLIN-turen del 2.

Shoppingtur, ja dette skulle være juleshoppingtur!!!!
Men det ble vel kanskje ikke så mye shopping som vi ønsket oss.
Iallefall ikke for oss damene.Vi hadde jo lørdagen da, og den ble brukt på shoppingsentere.

Og så hadde vi både lest og hørt at søndagsmarked er
stort her i Berlin, så skuffelsen var stor da vi
ikke så ett eneste ett på vår guidet runde rundt Berlin.




Til slutt måtte vi spørre da....
Ja, det viste seg at det var en slags søndag til
minne om de døde, og alle
skulle helst være i kirken.
Det er 49 markeder i Berlin, og nå før jul er de voldsomt store,
men til vår skuffelse var det denne ene søndagen i året at
det var stengt.
Ikke ett eneste marked eller senter var åpent.






Bare noen få suvernibutikker :-(

Pluss denne butikken som dere ser disse bildene fra.
Der jobbet det en hyggelig mann,
og vi fikk da kjøpt noe småtterier.
*
Her fantes både møbler, gardiner, puter, engler,
og alt hva en interiørinteressert kan ønske seg!







Sånn er det, neste gang får vi sette oss bedre inn
i landets historie og sørge for å reise når butikkene har åpent.





15 kommentarer:

Tovepia sa...

Visste ikke at du hadde vært i Berlin, ditt forrige innlegg kom ikke til meg:(
Men skjønner dere har hatt en topp tur til tross for "feil" søndag;)
Men vi får vel se etterhvert hva du kjøpte, for noe kom vel med i kofferten hjem;)
Ha ei fin uke og klem fra meg;)

Besta sa...

Skjønner at dere har hatt en flott tur men kjedelig at dere var der "feil" søndag. Sånt er ikke så lett å vite.
Ha en fortsatt fin uke.
klem fra marilyn

Anonym sa...

Hallo...VELKOMEN HJEM..Har savna deg og innlegg og kommentarene dine.Ser ut som dere hadde en kjempe fin tur.Skal bli kjekt å se bilder videre frammåver.Er det søstra di som bor på Averøya..Er mannen pekall eller...Når jeg ser bilde av deg nede på forigje innlegg så er det som jeg har sett deg en gang eller er du lik en annen..Berlin skulle jeg ha vært.Har nå vært i Paris og Roma..Så skulle ha vært en tur til Berlin og London..Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil..

Moski sa...

Hei. Morsom at du har en liten rapport fra Berlin. Synd at dere gikk glipp av markedet.
Samboeren kom hjem fra Berlin forrige uke og sier at dette absolutt en en by jeg bør se.Så nå planlegger vi en tur til våren. Gleder meg.

Marie sa...

Hoppas att ni ändå hade en riktig härlig tur. Det är inte alltid lätt att få med sig alla olika helger och traditioner. Bättre tur nästa gång. Men den affären som du hade bilder ifrån verkade ju vara fin, många charmerande saker. Kram

sylvia sa...

ja ikke så lett å vite alt da,litt dumt,men dere hadde det vel hyggelig allikevel?
får ikke handlet noe særlig jeg når jeg er på utenlandstur,men koser meg masse,
fine bilder av en butikk du viser,moro å være litt på farta .klem fra sylvia

Unknown sa...

Synd for dere at markedene var stengt. Synes nå dere har vært inne i en nydelig interiørbutikk. Jeg hadde nå klart å handlet der ja. :-)

Havfruen sa...

Det var nå synd da...men det begrenser seg hva man kan putte i en koffert å ta med hjem å da:) Men flotte bilder av nydelige ting.
Ha en flott kveld og klem fra meg:)

Einy sa...

Så utrolig kjedelig at alle markedene var steng! Snakk om uflaks! Håper dere koste dere likevel da!
Ingen bilder fra guidet tur, eller kommer det senere?

Ja, vi håper virkelig Kaja blir kvitt angsten for godt nå...
Ikke godt for henne nei, og det verker i hjertet for en hundemamma når hun ikke har det bra ja...

My home is my Castle sa...

Er det ikke typisk at alt skulle være stengt akkurat da dere var der ???
jeg har opplevd det noen ganger jeg og det er kjedelig !!!!
Godt dere fant en suvenirbutikk da hehe..

Nattaklem, Kari

Refleksjon på livsvegen sa...

Kjekt med slike turar..
Men det løner seg nok å lese om land og skikkar...
Men litt spennande vart det vel?

Lillan sa...

såå bra du ble fornøyd med tildan din:)) supert! tilda har alt begynt å pynte seg til jul så hun kan jo ikke gjemmes vekk;)) hihi

ha en alle tiders dag!!

Lillan

ELIN sa...

Deilig med tur da, men litt kjedelig at shoppingen ikke ble som forventet. Klemmer fra Elin

Einy sa...

Ja, hun er et skikkelig lykketroll!
Veldig morsomt :)
Lise sa at hvis hun er innom kjøpesenter og holder Isabella kommer alle mulige slags folk bort å kommenterer håret hennes!

Roses & Angels sa...

Hej! tack ja det blir spännande men det kommer att komma bilder på det här och hos Pia säkert också, så ni får följa utställningen via blogggen. Synd att du bor så långt ifrån men ja så är det. Ha en fin dag kram