onsdag 4. november 2009

Den gode mørketid.

Mørketiden er over oss.
Nå er det snart så det er mørkt når jeg går
på jobb, og mørkt når jeg kommer hjem.
Mange blir deprimerte i denne mørketiden,
men jeg er heldigvis ikke en av dem.
Tvert imot, jeg elsker den. Det eneste er jo at det er litt tyngre
å stå opp om morgenen.
Kanskje jeg elsker mørketiden fordi jeg er høstbarn?
Ja, ikke vet jeg, men etter den lyse sommeren så
lengter jeg alltid etter dette gode mystiske mørket.
Da kan jeg tenne alle mine lys, og da kommer de til sin rett.
*
Dette fine lyset over, fikk jeg i bursdagsgave av en kollega på jobben.
*
DU HERLIGE MØRKETID!

6 kommentarer:

Mor og datter sa...

Hei på deg min venn..
Koselig kommentar på siden min!Du er alltid så god du og har alltid en kommentar til det jeg skriver:)
Koselig, setter kjempe mye pris på det og deg!! :)

Godt jeg ikke er alene om å være matvrak, liker å teste ut alt mulig.. Du kan jo be meg en dag vettø, etter vi en dag får tid til å møtes ? ?Hadde vært koselig..
Skjønner hva du mener ang å flytte til et sted og prøve å finne venner. Det er vanskelig i alle alder, men jo eldre man blir jo vanskeligere blir det føles det som ;-( Kjipt! men det kommer seg..

Stoooor klem fra meg!

lisje astrid's husblogg sa...

Er såå enig med deg:)Mørketida er ei kos tid:)
klem frå Astrid

Tovepia sa...

Jeg er jo høstbarn selv og liker godt mørket, men liker best det fløyelsmørket du finner i syden med en god temperatur, for kalde grader er jeg ikke glad i;)
Kos deg videre og klem;)

Anonym sa...

Hei.Koselig med mørketid.Tenne levende lys gjør jeg igjenom hele mørketiden.MEN ikke noe koselig hær på Nordvestlandet når det blæser sterk storm med orkan i kastene da liker jeg meg ikke.Fikk ett lite sjokk under Orkanen i 91...Ellers trives jeg er ikke redd for mørket.Kan gått gå ut om det er mørkt...Domt att du ikke kommer på Frei...Men vi får ta det igjen..Gledet meg..Skal sende det Pepperkakeposen litt senere.Så er det bare å kjøpe en pepperkakeboks å sette oppi..Ha en riktig go natt og en veldig fin Torsdag.Klem fra Bodil..

Einy sa...

Heisann :)
Takk for kommentarene, alltid koselig når du kommenterer på bloggen min.

Ja, det er sant atdet er greit å velge ut sko/støvletter selv og prøve dem.
Du har en snill mann ja :)
Det fortener du, du er jo en veldig snill dame også :)

Gyros stemte ja, hehe!!
Hun hadde aldri smakt det før, men som med alle andre falt det i mak.
Ja,det må du vet du!

Så bra at du setter pris på mørketiden!
Jeg synes også det er veldig koselig å tenne lys, men jeg sliter med å stå opp og blir tidligere trøtt på kvelden når det er mørkt.
Men jeg klager ikke...
Nå kommer snøen, og da blir det jo lysere :)

Ha en fin dag!

Roses & Angels sa...

HEJ! tack vännen! hihi nja dom smakar nog inte så bra dom där. det är ju inga riktiga hihi. Ha en fin torsdag vännen kram