tirsdag 3. november 2009

En helt vanlig dag!

Tirsdag er min fridag, og det er alltid herlig. Det er min og
Linneas kosedag. I dag har vi ikke gjort noe spesielt. For det meste bare lekt,
med ett lite unntak at vi måtte på butikken og posten.
Jeg falt for dette interiørbladet.
Jeg kjøper ingen fast, men tar de som har en forside som frister.
Tja litt jul frister vel, det er jo ikke lenge til.
Kaffe og interiørblad er jo ren nytelse det!!
Og så tenkte jeg og hilse til tante Tone på
Averøya, som har strikket den fine fanakoften til Linnea.

*
Se Tone, den er perfekt!
Hun fikk den i mai på bursdagen sin, men den har jo ikke vært
så mye i bruk i sommer.
Men nå er det tid for ull, og den er kjempefin
til Linnea.




Men idag var ikke Linnea i foto-modus...
Hun er en jente som er bestemt, og vil hun ikke, så vil hun ikke.
Men mamsen fotograferer likevel vettu.
Synes disse bildene ble litt søte jeg.
*



24 kommentarer:

Therese sa...

Det er hardt å være fotomodell vettu :-)
Lekker kofte, skal strikke genser og lue i samme mønster selv. Gleder meg allerede!

God tirsdagskveld :-)

sylvia sa...

nydelig kofte hun har fått.
ja det bladet så spennende ut,b estandig kos å sitte å bla i juleutgavene.
he en hyggelig kveld.klem fra sylvia

Havfruen sa...

Selv om modellen var motvillig fikk vi se en flott Fanakofte:) Liker slike gamle mønster på strikkaklær..
Bra jenat er bestemt, hehe...husker jenta mi da hun var lita..lot seg ikke pille på nesen nei:)
Ha en flott kveld og klem fra meg:)

Tovepia sa...

Fanakofta er blant de fineste, og rødt og hvitt er frisk og flott til ei lita tulle som selvfølgelig skal ha sine bestemte meninger:D
Nå blir det vel julemodus på heimen;)
Kos deg resten av kvelden og klem;)

Mira sa...

Nydelig kofte! fikk lyst til å strikke pute i det mønsteret, men har for mange ufo-er til at det blir gjort.
Kos dere videre.

Anne Britt sa...

Jeg er også fan av fanakofta og har strikket til en liten grandtanteunge. Mønsteret er så rent og pent - blir aldri lei det!

Marie sa...

Det är inte alltid lika kul att vara med på bild... men koftan var så fin.

Låter som en skön dag, och en helt vanlig dag kan ju vara så ovanligt härligt.

Kram

Anonym sa...

Hei.Kofta kjempe fin.Nydelig med rødt å hvit.Er så rene og friske farger.Nydelig og ei lita fin pie bak hånda.Har så nydelig lyst å fint hår.Så nå forstår jeg hvorfor att jeg trudde att du var fra Averøya med det samme jeg tittet på bloggen din første gang.Var sent på natta og var veldig trøtt da jeg tittet.Var da sikkert på besøk der.Det bladet får jeg lyst til å kjøpe.Så spennenes ut.Jobbet du på frisørsalong når du bodde i Kristiansund.Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil...

Unknown sa...

Jeg misunner dere en så deilig dag hjemme. Lek, kaffi og blad. Høres himmelsk ut. Nydelig fanatrøye. Den sat bare perfekt til Linnea.:-)

Besta sa...

Nydelig lite jente og flott kofte.
Her har jeg kost meg med barnebarn i ettermiddag :)
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem fra Marilyn

Kathrine H sa...

Nydelig fanakofte og kjempeskjønn jente. :o)

Ønsker dere en riktig fin tirsdagskveld!

Lillan sa...

Nydelig datter du har med nydelig navn, Linnea heter min datter også:)))

Jeg er så spent på bo bedre fordi jeg har akkurat begynt å abonnere på det bladet:) gleder meg!

Julestoff slukes om dagen;)

klem Lillan

Lillan sa...

så din kommentar først nå jeg:)

her kommer svar:)

jeg tar egentlig ikke imot bestillinger, men det finnes unntak:)

MEN jeg må bare først informere om at det til uka vil komme en god del litt større juletildaer (hageengel variant fra tildas hus, hvis du vet hvem jeg mener?) med mer detaljer. De kommer til å koste mer pga mer pirkjobb. De koster 300,- pr stk. Du kan jo se om du liker dem før du evt bestiller en slik juletilda engel??

Du må bestemme det selv, bare send meg en mail om hva du velger å gjøre så ordner det seg nok:)

Lillan

Anonym sa...

Hei Igjen.Jeg var dagmamma til ungene til Elin året efter att jeg jikk ut av 9 ende.Henning og Hilde så henne og dem kjenner jeg gått.Og slekta til hennes eks mann Jan.Dette var gått treft.Klem fra Bodil...

Drømmen om en eplehage sa...

Nydelig kofte altså!

Driver å spekulerer på en genser til monsterbuksen, men jeg tør meg ikke på jakke tror jeg. hihi!

300 for en slik sjenk er mer enn røverkjøp, det er gratis det nesten! Jeg betalte 800 for min og er storfornøyd. Har ikke sett den enda da ,men... hahaha!
Her går de for opp til 2500,- og det er ran synes jeg!

Du kunne jo kjøpt de, støttet røde kors. Solgt de videre på finn og spart opp til sydentur på fortjenesten. fnis!

Ha ei fin uke da du, jeg skal byddelalle nå. Hard uke dette, så det er best å passe på å få nok timer på øyet for å holde løpet ut.

Kos og klem

Fru Fly * Heidi sa...

Gratulerer med overstått!:) Klem fra Heidi

Lindas hus sa...

Deilig å kose seg med et blad i hverdagen og den kofta var bare kjempe fin selvom frk snupp ikke ville bli tatt bilde av. He he! Kos deg videre. Klem

Unknown sa...

kjempesøte bilder..og en flott jakke, ble inspirert...og jeg som hadde tenkt å bruke fridagen min til vaskedag... ha en nydelig dag, her på Averøya har november en like flott start som hele oktober var...solsolsol

Britaiskogen sa...

Hei, flott jakke til ei søt jente. Jeg liker godt disse gamle tradisjonsmønstrene, og fanakofta er en av de flotteste.
Ha en fin onsdag

Hennes sa...

Fridager med hjemmekos er gull i livet.

Linda.

Anonym sa...

Ikke alltid en har lyst å la seg fotografere,så da holder man for øynene:)
Nydelig fanakofte på ei søt jente;)
Ha en fin onsdag!

June sa...

Jeg har også en sånn kopp med pys på, hehe! :)

-June

charm design sa...

Ja det ble sent,eller skal man si tidlig.....
Høres ut som om du har hatt en deilig dag,nydelig med en fri dag i ny og ne.med kaffe og interiør blad er jo dagen fullkommen

Mor og datter sa...

Hei på deg!!
Ja, det er jo litt moro med sånn "4-stjernes middag" hihi gøy da!
Ja kommer nok til å blogge hvert 7 rettersen.. matvraket jeg er vettø ;) hihi
Stooor klem